Saga seekor landak dan rakan Bengalnya

JUN 15, 2020 AT 03:50 PM

8716

Sekiranya anda ingin meletakkan senyuman manis dengan pantas di wajah anda, ketahuilah tentang persahabatan si landak Herbed dan anak kucing baka Bengal, Audree yang merupakan sebahagian daripada keluarga Mr. Pokee. Pemiliknya, Talitha Girnus yang menetap di Jerman, mengemas kini peminat di media sosialnya. Pasangan popular itu mempunyai lebih daripada 1.8 juta pengikut Instagram dan telah meningkat dalam tempoh enam bulan terakhir sebanyak 300k.

 

ADVERTISEMENT
Landak kecil dan kucing

mr.pokee

Herbee, landak yang comel dan rakannya, kucing Bengal Audrey, telah menjadi selebriti media sosial. Talitha merakam pengembaraan mereka yang menyenangkan dalam suasana semula jadi.

 

Sahabat karib

mr.pokee

Tiada yang lebih selesa daripada pemandangan dua rakan yang menghangatkan jiwa ini.

 

Persahabatan kucing dan landak kecil

mr.pokee

Persahabatan itu bermula beberapa bulan setelah Talitha menerima Herbee dari seorang gadis yang tidak dapat membelanya kerana reaksi alergi yang teruk. Talitha kemudian menjaga Audree ketika berusia tiga bulan. Walaupun Audrey dijaga untuk diserahkan kepada wanita yang ingin membiakkannya, dia membatalkan niat itu dua hari sebelum Talitha menghubunginya.

 

Kucing Bengal dan landak kecil

mr.pokee

Talitha mahukan seekor kucing selama bertahun-tahun, dan dia tahu baka Bengal boleh hidup dengan baik bersama binatang peliharaan yang lain. Dia mencari kucing yang akan bersahabat dengannya, faktor yang tidak berlaku untuk kebanyakan kucing.

 

Haiwan yang mesra

mr.pokee

Talitha berkata, "Dan pada satu malam saya bermimpi yang saya mempunyai kucing Bengal dan saya lakukan pengembaraan bersamanya dan kami menjadi kawan terbaik yang pernah saya ada."

 

Audree dan Herbee

mr.pokee

Ketika Talitha bangun dan menyedari itu hanya mimpi, dia kecewa. Tapi kemudian dia menyedari yang dia boleh mengubah impiannya itu menjadi kenyataan.

 

Makan dari satu mangkuk

mr.pokee

Talitha mula melayari internet. Ketika pertama kali menjumpai Audree, dia tahu ia adalah kucing untuknya. Setelah bercakap dengan pemeliharanya, Talitha berasa seperti ditakdirkan untuk menemui Audree.

 

Pertemuan pertama Audrie

mr.pokee

Semasa Talitha melihat Audree, dia tahu mereka memang ditakdirkan untuk bersama.

 

Herbee dengan Audrie

mr.pokee

Talitha membawa Herbee bersama ketika dia mengunjungi Audree sebelum membuat keputusan akhir. Mereka jadi kawan dengan serta-merta dan sekarang mereka tak dapat dipisahkan!

 

Persahabatan akrab

mr.pokee

Herbee dan Audrey pergi ke mana-mana bersama. Audrey berbaring di tempat Herbee berbaring dan mereka sering berpelukan dan bermain bersama. Audree kini berusia hampir setahun!

 

Kucing yang berhati-hati

Duduk di atas Audree

mr.pokee

Talitha berkata bahawa ketika Herbee dan Audree pertama kali bertemu, mereka tidak gelisah. Herbee tidak menaikkan bulu roma dan tidak takut dengan kucing. Walau bagaimanapun, Audree sedikit berhati-hati.

 

Mengembara bersama

mr.pokee

Mereka makan malam bersama pada waktu malam, selalunya dari mangkuk yang sama. Audree lebih menikmati makanan Herbee daripada makanannya walaupun mereka makan makanan yang sama (kecuali serangga).

 

Berdekatan tasik salju

mr.pokee

Audree kadang-kadang tidur di kandang Herbee atau hanya memerhatikannya. Walaupun dia pernah menggigit Audree sekali, dia tidak menyakitinya. Dia mengiau dan pergi, tetapi itu tak pernah berlaku lagi.

 

Alam semulajadi yang cantik

mr.pokee

Talitha mula memuat naik gambar haiwan pada tahun 2015 ketika dia mendapatkan landaknya, Pokee, yang berusia lapan minggu. Inilah sebabnya kenapa semua akaun media sosialnya dinamai Pokee, landak asli.